Huisregels Kindertandverzorging Limburg
Wij streven naar goede zorg op maat en willen onze patiëntjes zo goed mogelijk begeleiden en behandelen. Ook streven we naar korte wachttijden. Om dit mogelijk te maken vragen we uw aandacht voor het volgende:
Wij streven naar goede zorg op maat en willen onze patiëntjes zo goed mogelijk begeleiden en behandelen. Ook streven we naar korte wachttijden. Om dit mogelijk te maken vragen we uw aandacht voor het volgende:
- De intake-afspraak is ervoor bedoeld om kennis te maken en gegevens te verzamelen. Tijdens de intake zal de behandelaar indien mogelijk een behandelplan opstellen, deze intake-afspraak is noodzakelijk.
- Bij de oefenafspraak krijgt uw kind van ons een toilettasje met een tandenborstel en tandpasta. We vragen u vriendelijk dit bij alle afspraken mee te nemen. In onze poetshoek kunnen tanden voorafgaand aan de behandeling worden gepoetst.
- Tijdens de behandeling nemen wij de kinderen alleen mee naar de behandelruimte en wachten de ouders in de wachtkamer. Onze ervaring heeft geleerd dat we op deze manier beter contact krijgen met het kind.
- Behandelingen plannen wij in tijdens de ochtenduren.
- Controles en nazorgafspraken plannen we zoveel mogelijk in tijdens de middaguren.
- Wij vragen u om 5 minuten voor uw afspraak in onze praktijk aanwezig te zijn. Vanwege onze strakke planning is het niet mogelijk om de behandeling nog te laten plaatsvinden als u te laat bent.
- Wij streven erna om op tijd te werken maar omdat we met kinderen werken kan het zo zijn dat een kindje iets meer tijd nodig heeft dan wij op voorhand hadden ingeschat. We vragen hiervoor uw begrip.
- Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren te worden geannuleerd. Bij het niet tijdig annuleren van de afspraak zijn wij genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen, ongeacht de rede. Bij de eerste keer wordt € 60,- per uur in rekening gebracht en bij de tweede keer € 120,- per uur.
Indien u zonder bericht een afspraak niet nakomt zullen alle opvolgende reeds gemaakte afspraken geannuleerd worden en mag u weer een afspraak plannen zodra de openstaande rekening is betaald. De kans is ook groot dat u bij het plannen van een nieuwe afspraak weer enige tijd moet wachten. - We willen u vragen om afspraken alleen af te melden als het echt niet anders kan. Het is vanwege de drukte vaak lastig om op korte termijn een nieuwe datum in te plannen en hierdoor ontstaat een langere onderbreking in het behandelplan. Dit komt uw kind niet ten goede, we kunnen dan ook geen zorg dragen voor de ongemakken die hier mogelijk uit voortvloeien.
- In de behandelruimte is het niet toegestaan om mobiele telefoons te gebruiken en om foto- en/of filmopnames te maken.
- In de praktijk is het niet toegestaan om te eten en te drinken.
- Wij hebben een contract met het CZ, Zilveren Kruis, Menzis, Interpolis, Anderzorg waardoor wij de zorg rechtstreeks kunnen declareren. Bij de overige zorgverzekeraars verloopt de declaratie via Infomedics.
- Voor de behandeling in onze praktijk vragen wij tijd aan bij uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat u hier bericht van krijgt, u hoeft hier verder niets mee te doen. De zorg bij ons in de praktijk wordt volledig vergoed. Mocht het zo zijn dat u toch een nota thuis ontvangt, neemt u dan even contact op met de praktijk. Omdat wij geen inzicht hebben in de declaraties van uw eigen tandarts kan het zo zijn dat bepaalde verrichtingen worden afgewezen.
- Wij verzoeken u wijzigingen van uw adresgegevens, verzekeringsgegevens, medicatiegebruik of veranderingen in de gezondheid van uw kind zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.
- Indien wij uw emailadres hebben kunnen wij u een afspraakherinnering sturen. Indien u geen herinnering heeft ontvangen betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat. Twijfelt u? Bel of mail ons dan gerust! U bent zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraak.
- Binnen onze praktijk accepteren we geen agressief gedrag. Dit geldt zowel voor verbaal als fysiek agressief gedrag of het dreigen hiermee. Een dergelijk gedrag zal dan ook tot het uitschrijven uit ons patiëntenbestand en het ontzeggen van de toegang tot de praktijk leiden.
- Bij het vernielen van eigendommen in onze praktijk zullen we u aansprakelijk stellen. We zullen de kosten van deze schade dan ook op u of de wettelijke vertegenwoordiger verhalen.
Wij danken u voor het lezen van onze huisregels en vragen uw handtekening ter bevestiging dat u deze regels heeft gelezen.
Social Contact